Tyhjennä lista

Oletko varma, että haluat tyhjentää listan?
Tilausrivit
0

Tyhjennä ostoslista

Sinulla on 0 tilausriviä ostoslistassasi.
Oletko varma, että haluat tyhjentää ostoslistan?

Ostoskori

Jokin meni pieleen hintojen latauksessa. Yritä uudelleen.

Ostoskorisi on tyhjä

Marko Pyhäjärvi, Sähkön Asiakkuuspäällikkö

Ahlsellin Rovaniemen-myymälässä sähkön asiakkuuspäällikkönä työskentelevä Marko Pyhäjärvi nauttii asiakaspalvelutyöstä ja vaihtelevista päivistä. Hektisessä arjessa erilaisten ihmisten tapaaminen ja työyhteisön rempseä meininki ovat voimavara.

Ahlsellin Rovaniemen-myymälässä sähkön asiakkuuspäällikkönä työskentelevä Marko Pyhäjärvi nauttii asiakaspalvelutyöstä ja vaihtelevista päivistä. Hektisessä arjessa erilaisten ihmisten tapaaminen ja työyhteisön rempseä meininki ovat voimavara.

Pyhäjärvi aloitti Rovaniemen-myymälässä sähkön teknisenä myyjänä helmikuussa 2018, ja puoli vuotta myöhemmin hänet nimitettiin sähkön asiakkuuspäälliköksi. Lyhyen työnantajavaihdoksen jälkeen hän palasi takaisin tehtäväänsä Ahlsellille elokuussa 2020 ja on siitä asti toiminut sähkön asiakkuuspäällikkönä.

Rovaniemen Ahlsell on monin tavoin ainutlaatuinen: Se on Suomen pohjoisin Ahlsell-myymälä ja palvelee koko valtavan laajaa Lapin aluetta. Vahva matkailuelinkeino näkyy myymälän asiakaspohjassa suurena määränä erilaisia sähköurakoitsijoita, matkailuyrittäjiä ja teollisuutta, mutta myös valikoimassa ja logistiikassa.

”Alueemme on valtavan suuri, ja erilaisia asiakas- ja tavaravirtoja on paljon. Siksi myymälässämme on paljon toimintaa. Esimerkiksi Posti ja Matkahuolto käyvät päivittäin, ja saamme tavaran asiakkaille useimmiten jo samana päivänä. Olemme vähän kuin Ahlsellin toinen keskusvarasto”, Pyhäjärvi sanoo.

Asiakkuuspäällikön työtä ovat asiakaskontaktit ja -tapaamiset, tarjouspyyntöihin vastaaminen ja tarjouslaskenta sekä vuosisopimusneuvottelut. Työpäivät ovat monipuolisia, ja lokikirjaan kertyykin päivittäin häkellyttävä määrä tapahtumia, kuten vastattuja puheluita. 

”Tänä vuonna on tarkoitus muuttaa työn painopistettä ja lisätä läsnäoloamme kentällä. Jatkossa liikun enemmän maakunnassa ja tapaan asiakkaitamme kasvotusten”, Pyhäjärvi kertoo.

Asiakaskäyntien lisääminen on Pyhäjärven mieleen, sillä asiakkaat ovat hänelle parasta työssä. Erilaisten ihmisten tapaaminen tekee työstä rikasta ja antaa voimaa. Myös lappilaiseen kulttuuriin kuuluva rempseän reipas meininki heijastuu asiakastyössä hyvänä energiana.

Asiakaspalvelu sähkötoimialalla on kuulunut Pyhäjärven työnkuvaan viimeiset 14 vuotta, joista viimeiset kuusi vuotta Ahlsellilla. Työurallaan hän on kuitenkin ollut mukana monessa muussakin, kuten projekti-, hankinta- ja osastoinsinöörinä elektroniikka- ja paperiteollisuudessa. Monipuolisesta kokemuksesta on hyötyä nykyisessä tehtävässä.

Lisätukea ja -motivaatiota työhön tuovat Ahlsellin laaja koulutustarjonta sekä jatkuva prosessien ja toimintatapojen kehittäminen. Niitä hyödyntäen hyvällä asenteella touhuava Rovaniemen-yksikkö on onnistunut pitämään puolensa markkinoiden haasteissa ja aikoo vastata koviin kasvutavoitteisiin jatkossakin.

Arjen vastavoima ja Pyhäjärven rauhoittaja on luonto — siellä hän nollaa työminänsä ja lataa akkunsa metsätöitä tehden, hiihtäen ja retkeillen. Vapaa-aikaa on kuitenkin rajallisesti, sillä todella aktiivinen perhe ja neljän harrastavan lapsen kuljetukset pitävät isän kiireisenä. Koko perheen yhteinen rentoutumispaikka on mökki Pyhätunturilla.

 

Faktaruutu: Marko Pyhäjärvi

  • Toimenkuva: asiakkuuspäällikkö sähkö, Lappi
  • Ahlsellilainen 3.8.2020 alkaen ja 2/2018–12/2019
  • Toimipiste: Rovaniemi
  • Motto: Periksi ei anneta!

Viesti Ahlsellilta

JavaScriptin on oltava käytössä selaimellasi, jotta sivuto toimii oikein. Ota JavaScript käyttöön.