Ahlsellin Suomen asiakastyytyväisyysindeksi nousi jokaisen kvartaalimittauksen yhteydessä vuoden 2020 aikana ja vuoden loppuun mennessä saavutimme kaikkien aikojen ennätyksen. Myös Ahlsellia suosittelevien asiakkaiden osuus nousi jälleen. Iloitsemmekin siitä, että entistä useampi asiakkaamme suosittelee meitä eteenpäin! Asiakkaista suuri (70%) osa kuvailee asiakassuhdettaan Ahlsellin kanssa luottamukselliseksi kumppanuudeksi tai läheiseksi, vahvaksi yhteistyösuhteeksi.
”Seuraamme asiakastyytyväisyyttä säännöllisesti koko konsernissa. Haluamme kuunnella asiakkaitamme tarkasti ja muun muassa avoimet palautteet tuovat numeeristen tutkimustulosten tueksi arvokasta tietoa, jota hyödynnämme asiakaskokemuksen kehittämisessä. Tulokset kertovat, että olemme hienosti asiakkaidemme arjessa läsnä!”, kommentoi markkinointipäällikkö Miila Huttunen.
”Asiakastyytyväisyystutkimuksen tulosten perusteella teemme monenlaisia konkreettisia muutoksia asiakaskokemuksen parantamiseksi. Esimerkiksi myymälävalikoimaamme räätälöidään paikallisten asiakkaiden tarpeisiin sopivaksi. Asiakkaan arjen sujuvoittamiseksi kehitetty IISI-palveluvalikoimaamme laajenee, ja avaamme sen saataville myös webshopiin. Koulutamme henkilökuntaamme jatkuvasti ja panostamme riittävään resursointiin mahdollistaaksemme entistä monipuolisemman palvelun”, kertoo Ahlsell Suomen myynti- ja markkinointijohtaja Antti Holopainen.
Asiakastyytyväisyystutkimuksen tulokset osoittavat, että me Ahlsellilla pystymme vastaamaan asiakkaidemme odotuksiin hyvin ja kehittämään asioita yhä parempaan suuntaan – myös tänä poikkeuksellisena aikana. Olemme näistä tuloksista hyvin kiitollisia. Tehtävämme on helpottaa asiakkaidemme työtä.
Taustaa:Asiakastyytyväisyystutkimuksesta selviää vuosittainen Ahlsellin yleinen asiakastyytyväisyysindeksi (CSI = Customer Satisfaction Index). Vuoden 2020 viimeisellä kvartaalilla asiakastyytyväisyysindeksi oli 84.
Tutkimus tuottaa lisäksi erittäin tärkeän NPS-luvun (Net Promoter Score), joka kertoo kuinka suuri osa asiakkaistamme suosittelisi meitä eteenpäin. Suosittelulukumme kipusi vuoden lopulla jo 55:een.
Vastaavat luvut Ahlsellilla konsernitasolla ovat 83 (CSI) ja 47 (NPS). |