Tyhjennä lista

Oletko varma, että haluat tyhjentää listan?
Tilausrivit
0

Tyhjennä ostoslista

Sinulla on 0 tilausriviä ostoslistassasi.
Oletko varma, että haluat tyhjentää ostoslistan?

Ostoskori

Jokin meni pieleen hintojen latauksessa. Yritä uudelleen.

Ostoskorisi on tyhjä

Ahlsellilla teollisuuden huollon ja kunnossapidon tarpeisiin vastataan – asiakas on aidosti keskiössä

7.12.2021

Tiesitkö, että me Ahlsellilla helpotamme myös teollisuuden huollon ja kunnossapidon asiakkaiden arkea monella eri tavalla? Toimitamme tarvittavat tuotteet ja tarvikkeet laajasta valikoimastamme. Tämän lisäksi saat meiltä monenlaista palvelua teollisuuden tarpeisiin: hyllytyspalvelut, automatisoidut kaupintavarastot, kohdennetun kuluseurannan, sähköiset palvelut ja paljon muuta.

Ahlsell on teollisuuden huollon ja kunnossapidon tärkeä kumppani, joka auttaa varmistamaan asiakkaan oman liiketoiminnan sujuvuuden.  ”Asiakas on meillä aidosti keskiössä – haluamme kuunnella asiakkaitamme ja palvella heitä mahdollisimman hyvin. Autamme asiakkaitamme varmistamaan oman tuotantonsa häiriöttömän toiminnan räätälöimällä palvelumme aina heidän tarpeidensa mukaisesti. Palveluportfolioomme kuuluvat muun muassa hyllytyspalvelut, RFID-ratkaisut sekä säännölliset asiakas- ja tuotantolaitoskäynnit, joilla varmistamme palvelumme sopivuuden asiakkaan tarpeisiin,” kertoo Ahlsellin teollisuustoimialan myyntipäällikkö Janne Hautajoki.

Janne Hautajoki ja Timo Peltola

Kuvassa yllä Ahlsellin teollisuuden toimialajohtaja Timo Peltola sekä myyntipäällikkö Janne Hautajoki

Ahlsell on viime vuosina panostanut paljon teollisuuden ja kunnossapidon tarpeisiin niin perinteisten työkalujen, suojavarusteiden kuin teknisempien tuotteiden, kuten laakereiden, voimansiirron sekä paineilmatuotteiden ja muiden vastaavien osalta. Valikoimamme on erittäin laaja. Tarkoituksena on, että Ahlsellilta saa saman katon alta kaiken teollisuuden ja kunnossapidon tarpeisiin – myös LV- ja IV-tuotteet, sähkö-, valaistus- ja kylmän tuotteet.

”Autamme asiakasta hahmottamaan kokonaismenekkiä tarjoamalla tarkan menekkiraportin. Etsimme myös yhdessä asiakkaan kanssa vaihtoehtoisia ratkaisuja vastaamaan esimerkiksi kustannussäästötarpeisiin sekä toimitusaikoihin liittyviin haasteisiin, joita pandemia on lisännyt. Tehostamme asiakkaidemme ajankäyttöä tarjoamalla erilaisia vaihtoehtoja koontilaskutukseen. Näin asiakkaan avainhenkilöiden aikaa vapautuu laskujen käsittelystä muuhun tuottavampaan toimintaan.”

”Palvelemme asiakkaita eri teollisuuden aloilla - sekä isoja, keskisuuria että pieniä yrityksiä ja verkkokauppamme mahdollistaa tuotevalikoiman helpon selaamisen sekä kätevät ja nopeat hankinnat. Teollisuuden ja kunnossapidon katalogi esittelee tuotevalikoimaamme ja auttaa hahmottamaan Ahlsellin kokonaistarjontaa. Sitä kannattaa vilkaista, mikäli teollisuuden ja kunnossapidon palvelumme eivät vielä ole tuttuja,” jatkaa Janne.

Asiantunteva myyjä auttaa henkilökohtaisesti

Keväällä 2021 tehty tutkimus* osoittaa, että teknisen tukkukaupan asiakkaat odottavat tukkukaupalta henkilökohtaista, ammattitaitoista ja luotettavaa palvelua. Olemmekin iloisia siitä, että suurin osa tutkimukseen osallistuneista oli sitä mieltä, että Ahlsell on laadukas, luotettava, asiantunteva ja helposti lähestyttävä toimija, jolla on monipuolinen ja laaja tuotevalikoima, ja jonka kanssa yhteistyö sujuu ja palvelu on henkilökohtaista.

Teollisuuden huollon ja kunnossapidon asiakkaita palvelevat Ahlsellin tekniset myyjät ovat teollisuuden palvelu- ja ratkaisumyynnin ammattilaisia, joilla on motivaatio korkealla. He haluavat palvella asiakkaitaan mahdollisimman hyvin. Esittelemme nyt jokaiselta toiminta-alueeltamme teollisuusmyyjän, joka suhtautuu työhönsä suurella intohimolla ja jota työntää eteenpäin aito halu auttaa asiakasta löytämään hänelle parhaat mahdolliset ratkaisut.

Tekninen myyjä Marko Niskanen, Ahlsell Iisalmen toimipiste

Kun Ahlsellin teollisuuden tekniseltä myyjältä Marko Niskaselta kysyy, mikä hänen työssään on parasta, vastaus tulee välittömästi: Asiakkaat. ”Yksikään päivä ei ole samanlainen, joka päivä on uudet haasteet. Tässä työssä on paljon ongelmanratkaisua, kun etsimme asiakkaiden haasteisiin sopivia ratkaisuja. Eli ei käy aika pitkäksi. Tämä on todella monipuolista työtä, jossa voi kokea jännittäviä hetkiä.” Marko vertaakin työtään joukkueurheiluun: ”Tässä työssä kokee samanlaisia tunteita, kuin vaikkapa jääkiekkojoukkueen pukukopissa, kun on pelannut hyvän matsin. Jos vaikka on ollut mukana tiukassa tarjouskilpailussa ja on pärjännyt siinä, niin voi kokea vähän niitä samoja tunnemyrskyjä. Tässä työssä pääsee kokemaan sitä joukkueurheilun tuntua.”

Marko Niskanen

Markolle onnistumisen tunteet tulevat siitä, kun saa asiakkaan tyytyväiseksi. ”Kun asiakkaan ongelma saa ratkaistua, tuntuu hyvältä. Kun asiakas on tyytyväinen, olen minäkin”, summaa Marko ja lähettää terveisiä asiakkaille: ”Pitäkää meidät kiireisenä ja haastakaa meitä, niin saamme etsiä ratkaisuja haasteisiinne. Teemme sitä mielellämme.”

Markolle onnistumisen tunteet tulevat siitä, kun saa asiakkaan tyytyväiseksi. ”Kun asiakkaan ongelma saa ratkaistua, tuntuu hyvältä. Kun asiakas on tyytyväinen, olen minäkin”, summaa Marko ja lähettää terveisiä asiakkaille: ”Pitäkää meidät kiireisenä ja haastakaa meitä, niin saamme etsiä ratkaisuja haasteisiinne. Teemme sitä mielellämme.”

Tekninen myyjä Jari Mononen, Ahlsell Hämeenlinnan toimipiste

Jari Monosen mukaan teollisuuden teknisenä myyjänä toimiminen on äärimmäisen mielenkiintoista ja haastavaa. ”Tässä työssä hyvää on se, että on vapaus tehdä työtä omalla tavallaan ja voi työskennellä itsenäisesti. Ei ole kahta samanlaista päivää, sillä uusia asioita tulee eteen koko ajan. Mielenkiinto pysyy yllä, sillä tehtävät ovat monipuolisia ja haasteita riittää. Työ on hyvin paljon monenlaista selvittelyä ja etsimistä - asiakkaiden ongelmiin ratkaisun etsimistä,” kertoo Jari.

Onnistumisen tunteita Jari kokee, kun hän löytää jonkin tuotteen tai ratkaisun, mitä asiakas hakee. ”Tietysti asiakkaalta saatu palaute siitä, että olen hoitanut työni hyvin, tuntuu myös aina hyvältä,” Jari jatkaa. 

Jari Mononen

Asiakkaitamme Jari muistuttaa: ”Nyt kannattaa jo hyvissä ajoin valmistautua ensi kevään ja kesän kunnossapidon tarpeisiin koska tuotteiden saaminen on tulevana vuonna entistä haastavampaa!  Tuotevalikoimamme Ahlsellilla on erittäin laaja, joten meihin voi olla yhteydessä lähes kaikkien tuotteiden hankintaan liittyen. Meillä on teollisuusmyynnissä tutkitustikin ammattitaitoiset myyjät, jotka ovat erittäin lojaaleja asiakkaillemme ja joilta saa aina vastauksen kysymykseensä.”

Tekninen myyjä Olivia Valdmann, Ahlsell Vantaan toimipiste

Ahlsellin Vantaan toimipisteessä teollisuuden teknisenä myyjänä toimivan Olivia Valdmannin mielestä työssä on parasta asiakaspalvelu. ”Se, että saa palvella asiakkaita, on aivan mahtavaa. Tämä on todella monipuolista työtä ja joka päivä tulee erilaisia tilanteita eteen. Yksikään päivä ei ole samanlainen, vaan joka päivä oppii uutta vaikkapa erilaisista tuotteista, mikä tekee päivistä mielenkiintoisia. Tämä työ on kyllä välillä todella hektistä ja monta rautaa on samanaikaisesti tulessa, mutta pidän siitä - se on hyvää aivojumppaa ja mieli pysyy virkeänä.”

Iloiseksi Olivian saa se, kun asiakas on tyytyväinen. ”Kun saat asiakkaan tyytyväiseksi ja siihen päälle häneltä vielä hyvää palautetta – siitä tulee hyvä mieli.”

Olivia Valdmann

Olivia pyrkiikin tekemään työnsä aina hyvin. ”Aina pitää yrittää parantaa omaa suoriutumistaan. Pyrin myös siihen, että vaikka olisikin kiire, vastaan asiakkaalle aina heti, jotta voin kertoa, että olen huomioinut hänen tarpeensa,” kertoo Olivia ja jatkaa: ”Asiakkaiden ongelmien ratkaiseminen on mahtavaa. Lisäksi meillä on tosi hyvä työporukka. Kollegat ympärillä ovat todella tärkeitä, sillä he ovat tukena, ja tarvittaessa auttavat. Asiakkaiden kanssa asioiminen, mielenkiintoiset työtehtävät ja työkaverit yhdessä tekevät sen, että aamuisin on mukava lähteä töihin.” Olivia toivottaakin kaikki asiakkaat tervetulleeksi Ahlsellille: ”On mukavaa asioida erilaisten asiakkuuksien kanssa ja ratkoa monenlaisia haasteita. Tervetuloa Ahlsellille, laitetaan teidänkin asianne kuntoon!”

Tekninen myyjä Jouni Perälahti, Ahlsell Ylivieskan toimipiste

Ahlsellin tekninen myyjä Jouni Perälahti vahvistaa kollegoidensa viestiä. ”Tässä työssä hyvää fiilistä tuo se, kun onnistuu löytämään asiakkaan haastavaan kysymykseen tai ongelmaan ratkaisun. Meillä on myös tosi hyvä työporukka tässä ympärillä, mikä auttaa paljon arjessa luovimisessa. Lisäksi joka päivä oppii uutta, kun saa selvitellä mitä moninaisempia asioita.”

Asiakkaita Jouni rohkaisee myyjien juttusille ja odottamaan Ahlsellilta enemmän, kuin on ajatellutkaan

Jouni Perälahti

”Ahlsell on melko suuri toimija ja meillä on neljä eri toimialaa, joiden ansiosta saamme kaikille asiakkaille kattavasti tarjottua tavaraa ja palveluita. Ja vaikka olemme iso yritys, niin olemme silti hyvin joustavia ja pääsemme helposti asiakkaan kanssa samalle aaltopituudelle. Toimimme joustavasti asiakkaiden suuntaan – pystymme mukautumaan asiakkaan tarpeisiin niin, että saamme kaikkien tarpeisiin vastattua. Olkaa vain rohkeita ja kysykää – meiltä löytyy vaikka ja mitä, ja pystymme ratkomaan monenlaisia asioita.”


Hyödynnä asiantuntevien myyjiemme henkilökohtaista palvelua, näin saat avun vaikkapa haasteellisempien tuotteiden hankintaan. Tavoitteemme on tehdä ammattilaisen elämästä helpompaa!

* Ahlsell toteutti keväällä 2021 ensimmäistä kertaa Suomen markkinassa bränditutkimuksen. Tutkimuksen päätavoitteena on syventää Ahlsellin asiakasymmärrystä ja nähdä, millaisena toimijana asiakkaat Ahlsellin kokevat. Tutkimuksen kohderyhmä muodostettiin Ahlsellin nykyisistä ja potentiaalisista asiakkaista. Tutkimus toteutettiin sähköisen kyselyn ja laadullisten puhelinhaastattelujen yhdistelmänä. Tutkimukseen osallistui yhteensä 570 vastaajaa, joista 540 vastasi sähköiseen kyselyyn ja 30 haastateltiin puhelimitse. Puolet haastatteluista kohdistettiin potentiaalisten asiakkaiden kohderyhmään. Tutkimuksen toteutti Ahlsellin toimeksiannosta Tutkimustoimisto Vastakaiku Oy.
 
Aidosti Ahlsellilta Teollisuus

Viesti Ahlsellilta

JavaScriptin on oltava käytössä selaimellasi, jotta sivuto toimii oikein. Ota JavaScript käyttöön.