Tuotteita sekä pienille että suurille kiinteistöhuollon yrityksille
”Asiakkainamme on pieniä paikallisia ja suuria valtakunnallisia kiinteistöhuoltoyrityksiä sekä hotelliketjuja ja tehdasympäristöjä”, kertoo Ahlsellin kiinteistöhuollon segmenttipäällikkö Jari Kinnunen. ”Erilaisista kohteista huolimatta tarpeet ovat kuitenkin hyvin samantyyppisiä, sisältäen niin vesikalusteiden varaosia kuin roskiksia ja rappurallejakin”, Ahlsellin avainasiakaspäällikkö Janne Fyhrqvist komppaa Kinnusta.
Valikoima saattaa joskus yllättää sellaisen asiakkaan, joka on tottunut ostamaan Ahlsellilta nimenomaan lvi- tai sähkötarvikkeita ja varaosia. Valikoimassa on kuitenkin paljon yhtäläisyyksiä perinteiseen rautakauppaan tottuneelle. ”Myymälöistämmekin löytyy mukava valikoima kiinteistöhuollon tarvikkeita ja työkaluja. Asiakkaan ei tarvitse olla asiantuntija lvi- tai sähkönumeroissa, vaan tukkukaupan myymälöihin ovat tervetulleita tutustumaan myös pienyritysasiakkaat”, Kinnunen sanoo.
Tuotteita sekä jatkuvaan että kausittaiseen tarpeeseen
Tavallisimmat, ympäri vuoden meneviä tuotteita ovat esimerkiksi valonlähteet, vesikalusteiden varaosat, kemikaalit kuten graffitinpoistoon ja viemärinavaukseen tarkoitetut aineet, työkalut, työvaatteet ja jalkineet, voiteluaineet sekä ruuvit ja muut kiinnitystarvikkeet. Keväällä haravat, postilaatikot, puistoroskikset ja rappurallit löytyvät Ahlsellilta muiden tarvikkeiden mukana, kesällä kasteluletkut ja katuharjat ovat tarpeen, suodatinvaihdot ovat ajankohtaisia kevään lisäksi syksyllä, ja talvesta riippuen lumenluontiin ja jäänsulatukseen liittyvät tuotteet ovat tarpeen.
Tutustu valikoimiimme webshopissa
Webshopin tuotteita voi selailla, vaikkei vielä asiakas- tai webshop-tunnusta olisikaan. ”Webshopista löytää laajan valikoimamme helposti”, Fyhrqvist sanoo. Webshopin synonyymejäkin tunnistavat hakuominaisuudet sekä mahdollisuus tulosten suodattamiseen tekevät oikean tuotteen löytämisestä helppoa. ”Ja vaikkei heti etsimäänsä löytäisikään, on jokaiselle asiakkuudelle määritelty oma vastuumyyjänsä, johon voi olla yhteydessä”, Fyhrqvist muistuttaa. Sormi ei mene ahlsellilaisilla suuhun kinkkisen paikan tullen, sillä erikoisemmassa tarpeen ratkaisemisessa kollegat auttavat aina.