Tilausrivit 0

Tyhjennä ostoslista

Sinulla on 0 tilausriviä ostoslistassasi.
Oletko varma, että haluat tyhjentää ostoslistan?

Ostoskori

Jokin meni pieleen hintojen latauksessa. Yritä uudelleen.

Ostoskorisi on tyhjä

LVI:n asiakkuuspäällikkö Niko Aavikko

Mietitkö, mitä tukkumyynti Ahlsellilla on? Meidän tämän kertainen Ahlsell-experttimme Niko Aavikko (32 v.) toimii Ahlsellilla asiakkuuspäällikkönä tehden LVI-tuotteiden tukkumyyntiä Porin ympäristössä. Tämä Ulvilassa asuva myyntimies nauttii työstään asiakkaiden parissa ja olikin siksi halukas kertomaan meille, mistä tukkumyynnissä ja hänen työssään on kyse.

Ahlsellilla tukkumyynti on vahvasti teknistä b-to-b-myyntiä, joka pitää sisällään sekä uusasiakashankintaa että olemassa olevien asiakassuhteiden kehittämistä ja vahvistamista. Osalle myyjistä kuuluu myös projektikauppa. Asiakaskunta koostuu LVI-puolella suurelta osin LVI-urakoitsijoista ja muista teknisen alan ammattilaisista. Nikon sanoin tukkumyynti on ongelmanratkaisua, jossa pyritään löytämään asiakkaan kannalta paras ratkaisu, joka hyödyttää molempia osapuolia. Siksi Niko haluaa oppia tuntemaan asiakkaansa ja heidän tarpeensa. Sen jälkeen hän pystyy hyödyntämään ammattitaitoaan ja ratkaisemaan asiakkaidensa eteen tulevia haasteita.

Työviikko itsessään pitää sisällään laajalti vaihtelevia tehtäviä. Niko tekee usean asiakaskäynnin viikon aikana. Niissä hän tapaa paljon erilaisia ihmisiä ja yrityksiä, laskee tarjouksia, ratkaisee asiakkaan ongelmia ja etsii vaihtoehtoisia tuotteita. LVI-ala on laaja, joten Niko korostaa luotettavien yhteistyökumppanien tärkeyttä. Yhdessä heidän kanssaan hän pyrkii löytämään aina asiakkaalle kuhunkin tilanteeseen parhaiten sopivan ratkaisun.

Vaikka Niko onkin nykyisin myynnin ammattilainen, hän ei ole aina tuntenut oloaan kotoisaksi myynnin parissa. Itseasiassa, kun 16-vuotias Niko aloitti osa-aikaisena LVI-myyjänä alan liikkeessä, häntä pelotti kohdata ensimmäiset asiakkaat. Lähtökohdasta asetelma on muuttunut jopa niin paljon, että nykyisin tämä myyntimies nostaa yhdeksi parhaista asioista työssään uusasiakashankinnan, eli uusien asiakkaiden löytämisen. Uusasiakashankinta tarjoaa Nikolle onnistumisen tunteita, sillä hän nauttii siitä, että voi löytää asiakasta hyödyttäviä ratkaisuja ja tehdä kauppaa. Siksi hän kehottaakin kaikkia, joista tuntuu, että heillä voisi olla edellytykset myyjäksi, kokeilemaan rohkeasti ja kasvamaan alan ammattilaisiksi. Nikostakin myyjän tehtävä oli aina tuntunut mahdolliselta, sillä hänellä on hyvä ulosanti ja hän on sosiaalinen persoona, joka nauttii teknisistä haasteista.

Viesti Ahlselilta

JavaScriptin on oltava käytössä selaimellasi, jotta sivuto toimii oikein. Ota JavaScript käyttöön.

Viesti Ahlselilta

Evästeet eivät ole käytössä selaimellasi. Hyväksy evästeiden käyttö.